Tutorial memasang twitterfox pada mozilla | Jiwakacak

Sunday, May 17, 2009

Tutorial memasang twitterfox pada mozilla

gambar setelah selesai buat tuto ini

Tujuan aku menulis tutorial ni untuk memudahkan rakan-rakan di bundlesells untuk mengupdate posting terbaru mereka. Setelah melihat kesusahan untuk mengupdate disetiap shoutbox apabila adanya barang baru,jadi aku memikirkan inisiatif bagi memudahkan kerja promote ini.Jadi korang tak payah susah2 dah kerja mempromote ni,just update di twitter yang aku sediakan..Harap menggunakan perkhidmatan ini sebaiknya..semuanya dihujung jari anda..aku hanya memudahkannya..Memandangkan twitter gilabundle ni baru lagi, aku harap korang dapat promote pada geng2 yer..

Apa itu twiiter ? Diasaskan oleh Jack Dorsey, Stone dan Williams pada tahun 2006 di mana sehingga kini, Twitter berada di tangga ketiga dalam rangkaian social network di belakang Myspace dan Facebook dengan kapasiti beratus juta pengguna di seluruh dunia. Sekali imbas, Twitter ni biasa saja. Tapi apa yang menyebabkan Twitter sepopular hari ini, kerana belum ada sistem seperti Twitter diperkenalkan pada mana-mana website di dunia.

Senang cerita melalui Twitter, dengan mudah korang dapat tahu perkembangan member-member tanpa perlu sms, call, on YM, buka myspace, buka Facebook dan sebagainya. Jika korang mempunyai blog, itu namanya wajib mempunyai Twitter kerana aku rasa secara tak langsung, Twitter ni dah menjadi tempat para blogger Malaysia berkomunikasi antara satu sama-lain dengan mudah dan pantas. Tak percaya cubalah sendiri.

tutorial untuk twitter gilabundle.

1.Tutorial ni untuk pengguna musang berapi jer..(mozilla firefox)

2.download adds on ni untuk mozilla korang..klik sini

3.dah siap install dlm mozilla,buka mozilla,klik tools(menu bar),klik adds-on.

4.pastu nanti ade pop-up, cari twitter fox,klik options,

5.tambah maklumat ini. Username : gilabundle , pasword : levis501 .

6.dah siap klik ok.selesai.

Hasilnya gambar diatas .Update la sesuka hati korang ! Selamat mencuba.

Support gilabundle twitter !



Powered by Blogger.
Back To Top