Di sebalik gosip ustaz akhil hayy dengan waheda | Jiwakacak

Tuesday, May 26, 2009

Di sebalik gosip ustaz akhil hayy dengan waheda

gambar akhil hayy ,isteri,dan waheda


Isu ustaz akhil hayy yang di gosipkan dengan waheda dah meletus bagai gunung berapi sekarang . Apa yang aku nak tulis pasal dia nih adalah kesannya kepada golongan pendakwah yang lain , ianya tetap memberikan impak yang tidak baik walaupun sedikit, inilah yang dikatakan kerana nila setitik rosak susu sebelanga.Aku yakin selepas kes ini, orang lain , masyarakat umum khususnya akan memandang serong terhadap orang agama . Aku sebagai orang yang belajar dalam bidang agama mengakui ada perasaan terkilan dengan apa yang berlaku , dan mengharapkan cerita ini tidak benar pada asalnya , tetapi setelah didedahkan akhbar yang menyatakan keizinan isteri ustaz akhil hayy membenarkan suaminya berkahwin lagi, itu sudah cukup menampakkan kekeruhannya.

Inilah yang dinamakan ujian dalam berdakwah , hanya allah yang tahu tujuannya . Bagi kita yang berakal , berkifirlah secara positiv dan jangan kita hanya tahu menghentam kesalahan orang lain. Selagi mana kita dinamakan manusia , tidak lari daripada melakukan kesalahan , dan sebab itu allah sentiasa membuka pintu taubat seluas - luasnya kepada hambanya yang mahu bertaubat . Walau bagaimana pun harus kita ingat setiap hamba yang diuji oleh allah itu adalah untuk mengahapuskan dosa - dosa lalu dan menaikkan martabat hambanya disisinya .

Bagi aku , hanya mendoakan ustaz akhil hayy tabah menghadapi ujian ini , memandangkan bidang kerja ustaz yang mencabar sebagai pendakwah dan selebriti , aku mengaharapkan ustaz akhil hayy lebih berhati hati . Bersihkan semula nama baik ustaz, dan teruskan lah berdakwah . Walaupun keadaan sedang gamat , bersabarlah dengan apa yang berlaku.

"Hidup tak selalunya indah , langit tak selalu cerah , siang malam tak berbintang , itulah lukisan alam "

"Ijazah terbaik datangnya jalanan , dari pengalaman bercakap dan bersalaman "

"Jangan kita mengharap kesempurnaan dari seseorang , kelak jika dia membuat kesilapan , langsung kita membencinya "

Renung - renungkan lah , dan selamat beramal !

Powered by Blogger.
Back To Top