Al - kisah mencari barang rare | Jiwakacak

Wednesday, June 3, 2009

Al - kisah mencari barang rare





















Salam. Aku nak tulis apa pun malam ini tak tau , sebenarnya sahaja aku nak menceritakan betapa penatnya aku dalam dua tiga hari yang lepas. Sakit sengal - sengal badan ini masih kuat terasa dek kesan membawa beg yang berat penuh berisi barang - barang bundle. Jenuh juga nak mencari barang tempahan dari member aku di melaysia. Selera juga budak - budak ini mengoder dengan aku , tapi dah bank in duit terpaksa la aku laksanakan juga , bagi mengisi masa lapang selepas taman exam tempoh hari. Kata hobi mencari barang - barang rare..hehe.

Banyak benda yang berlaku time menyelam hari tu , nak melayan kerenah arab ini bukan semudah melayan orang kita , macam - macam pael ! kena maki dan dihina tu dah biasa , kalau yang lagi best tu sampai kena halau dari kedai dia orang , tebal muka beb , tapi alah bisa tegal biasa , nak dapat harga murah kena lah tempuhi semua ini . Kadang - kadang aku frust juga dengan dia orang ini , ada ke kata aku tak mampu nak beli barang - barang dalam kedai dia orang , macam lah "show" sangat koleksi yang dia ada , yang tak tahannya dah la cakap depan orang ramai ..huh , nasib lah aku ini penyabar orang nya , maki dalam hati je la..

Kalau korang nak tau arab mesir ini style macam memaksa orang beli barang dia , itu kadang - kadang nak tergelak juga nengok member - member yang kena situasi macam ini , terpaksa beli walaupun tak berkenan.. kesiankan. Tapi aku ada cara sendiri , macam - macam alasan aku bagi , ayat mesti mau power.. jangan sampai kena cium dengan arab sudah..yang ini pun pernah berlaku pada aku , layan je la..hehe......."No - No" , mampus nak layan , cepat - cepat la blah dari kedai tu , malas aku layan orang sangap ! jatuh standart aku beb.

Tetapi semua tu small metter je , yang paling puas time kita dapat harga yang kita nak , dah puas bertaki , air liur dia pun dah berjujut kat muka ini , baru lah nak kasi , bagi aku , tak kisah la dapat kurang seringgit pun , janji dapat , sebab memang susah nak beat harga ngan dia orang ini . Itu satu hal , kalau dah beat , tak dapat harga kita nak , dia maki pulak kita tak beli barang dia , pasal buang masa je layan kita..sengal la , nama pun client , kenalah layan..frust - frust !

Banyak lagi al-kisahnya , sikit - sikit je la aku cerita untuk kongsi dengan korang , buat pengubat hati yang panas membara dengan mamat - mamat arab yang kerek nak mampus tu .. Falsafah aku satu je time membundle ini , "Biar rugi beli , jangan rugi tak beli " . Lu fikirlah sendiri. Salam.


Powered by Blogger.
Back To Top